Privatlivspolitik

Dokumentversion 1.0
Publiceret 7. oktober 2022

Vi er meget glade for, at du besøger vores hjemmeside, og vi har stor respekt for dine personlige oplysninger. Vi vil derfor gerne informere dig om, hvordan vi indsamler og bruger dine personlige oplysninger, og vi beder dig læse vores privatlivspolitik, så du er bekendt med vores brug af dine personlige oplysninger.

Denne privatlivspolitik leveres af Multi-Realm i samarbejde med Ringsted Outlet Center (“Centret“). Vi er forpligtede til at beskytte dine personlige oplysninger, og denne privatlivspolitik forklarer, hvilke oplysninger vi indsamler om dig (“personlige oplysninger”), og hvad vi bruger dem til.

Ringsted Outlet er en virksomhed registreret i Danmark med CVR-nummer 28498756, og hvis registrerede adresse er Klosterparks Allé 1, 4100 Ringsted, Danmark.

Multi-Realm er en virksomhed, der er registreret i England og Wales med selskabsnummer 04312617, og hvis registrerede adresse er The Farmhouse, Farm Road Street, Somerset, BA16 0FB, England (“vi” eller “os“).

Multi-Realm er en virksomhed inden for ejendomsadministration, der specialiserer sig i detailejendomssektoren og leverer visse relaterede ejendomsadministrationstjenester til Centret.

Fra tid til anden, som en del af vores forretning, indsamler og bruger vi visse personlige oplysninger om gæster, der besøger og interagerer med Centret, både online og personligt (vi henviser til sådanne personer som “Gæster“), samt enkeltpersoner, der arbejder for virksomheder, der arbejder med Centret (vi omtaler sådanne personer i denne politik som “Forretningskontakter“). I denne privatlivspolitik omtaler vi gæster og/eller forretningskontakter som “dig“.

I henhold til databeskyttelsesloven har vi visse juridiske forpligtelser vedrørende, hvordan vi indsamler, bruger og deler dine personlige oplysninger.

Denne politik forklarer vores privatlivspraksis og dækker følgende områder:

  1. Detaljer om de personlige oplysninger, som vi indsamler (herunder hvilke personer, hvis data vi indsamler)
  2. Kilder til dine personlige oplysninger
  3. Hvordan vi bruger dine personlige oplysninger
  4. Parter, som vi deler dine personlige oplysninger med
  5. Hvor længe vi opbevarer dine personlige oplysninger
  6. Overførsler af dine personlige oplysninger
  7. Hvordan vi juridisk retfærdiggør brugen af ​​dine personlige oplysninger
  8. Automatiserede beslutninger
  9. Dine rettigheder i forhold til dine personlige oplysninger
  10. Andre relevante oplysninger, herunder hvordan du kontakter os

 

  1. Detaljer om de personlige oplysninger, som vi indsamler

Vi indsamler og bruger personlige oplysninger vedrørende følgende typer individer:

Gæster – Gæster kan inkludere følgende personer:

  1. Gæster, der tilmelder sig Centrets nyhedsbrev – vi indsamler og bruger personoplysninger om personer, der tilmelder sig vores nyhedsbrev via Centrets hjemmeside. De personlige oplysninger, der indsamles, består af din e-mailadresse, og hvis du vælger at oplyse os om følgende: dit navn, fødselsår, postnummer og køn. Hvis du vælger at fortælle os dit køn, kan vi skræddersy oplysningerne i e-mails og nyhedsbreve i overensstemmelse hermed. Se venligst afsnit 8 nedenfor for mere information.
  2. Gæster, som vi interagerer med på sociale medier – lejlighedsvis kan vi sende beskeder til gæster via Facebook eller Instagram vedrørende gæsteanmodninger eller en konkurrence, som vi afholder. De indsamlede personlige oplysninger består af dit navn og din SoMe-profil.
  3. Annoncering, arrangementer og konkurrencer – nogle gæster ønsker måske at deltage i visse arrangementer, kampagner eller konkurrencer, som vi afholder. Disse kan være online eller i selve Centret. De indsamlede personlige oplysninger består af dit navn, e-mailadresse, adresse og mobiltelefonnummer.
  4. Gæster, som vi interagerer med via e-mail – lejlighedsvis kontakter gæster os via vores center-mailadresse (info@ringstedoutlet.dk) med forskellige spørgsmål og ønsker vedrørende Centret og dets butikker. De indsamlede personlige oplysninger består af dit navn og din e-mailadresse.
  5. Gæster/kunder, der køber et Ringsted Outlet Gavekort online – Vi indsamler de persondata, som du selv har oplyst os ved køb af gavekort. I dette tilfælde indsamles oplysninger om navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Vi er forpligtet til at opbevare disse oplysninger i 5 år fra udgangen af ​​det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, jf. pkt. Bogføringslovens § 10 – herefter slettes oplysningerne.
  6. Gæster optaget af CCTV – TV-overvågning foretages på Ringsted Outlets ejendom med henblik på at forebygge of forhindre indbrud, tyveri etc. Optagelser opbevares og slettes i henhold til dansk lovkrav – og er omfattet af reglerne vedr. behandling af personoplysninger. Ønsker du at vide mere, kan du læse nærmere om reglerne på Datatilsynets hjemmeside ved at klikke her.

Forretningskontakter

Vi indsamler og bruger navn, stillingsbetegnelse, arbejdsplads, arbejds-e-mailadresse og arbejdsmobilnummer på forretningskontakter, der arbejder for forskellige virksomheder, der er involveret i Centret. Disse kontakter inkluderer bl.a. lejere, potentielle lejere, leverandører, investorer og kunder, der er tilknyttet Centret.

Bemærk venligst, at de indsamlede personlige oplysninger anvendes til specifikke formål i forbindelse med hver kategori af personer og behandles i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslove.

 

  1. Kilder til de personlige oplysninger
  • Direkte fra dig – i de fleste tilfælde indsamler vi dine personlige oplysninger fra dig direkte, herunder når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, konkurrencer og ønsker at modtage andre marketingmails og salgsfremmende informationer – eller hvis du køber et gavekort online.

 

  1. Hvordan vi bruger dine personlige oplysninger

Gæster – vi bruger personlige oplysninger indsamlet om Gæster til følgende formål:

  • Research – vi analyserer personlige oplysninger (postnumre, e-mailadresser, alder og køn) til research, hvilket gør os i stand til skræddersy fremtidige tjenester og arrangementer for Gæster baseret på bestemte demografiske oplysninger som f.eks. alder og køn.
  • Afvikling af konkurrencer og kampagner – fra tid til anden afholder vi forskellige kampagner og konkurrencer relateret til Centret.
  • Direkte markedsføring – herunder at underrette gæster om kommende begivenheder i Centret, udsendelse af vores nyhedsbrev og andre nyheder om særlige tilbud i Centret. Vi sender dog kun sådanne markedsføringsoplysninger, hvis Gæster har accepteret at modtage sådan kommunikation fra os.
  • Tilpasning af vores markedsføring til dine præferencer – se venligst afsnit 8 nedenfor, vedrørende vores automatiserede marketingserviceværktøj, og hvordan dette gør os i stand til at skræddersy markedsførings-e-mails, så de passer til dine præferencer og andre personlige oplysninger.
  • Salg af gavekort – personlige oplysninger indsamles og bruges til at gennemføre gavekortskøbet.

Forretningskontakter – vi bruger personlige oplysninger om forretningskontakter til at sende dem e-brochurer og andre informative e-mails.

 

  1. Parter, som vi deler dine personlige oplysninger med

Vi deler dine personlige oplysninger med følgende parter:

  • IT-serviceudbydere – leverandører, der leverer hosting af vores IT-tjenester, eller som yder support- og vedligeholdelsestjenester til vores IT-systemer, kan lejlighedsvis have adgang til dele af vores IT-systemer, som indeholder personoplysninger.
  • Vores webbureau – vi bruger WhoThat til at levere kreative og digitale tjenester til Centret ved at designe, opbygge og styre vores hjemmeside, herunder vores online salg af gavekort. WhoThat er baseret i Slagelse, Danmark.
  • Vores nyhedsbrevsudbyder – vi bruger Mailiac til at levere en e-mail nyhedsbrevssoftware. Mailiac er baseret i Skærbæk, Danmark.

Vi har databehandleraftaler på plads med disse databehandlere, som begrænser, hvad de kan gøre med de personlige oplysninger og kræver, at de har passende sikkerhedsforanstaltninger på plads for at beskytte dine personlige oplysninger, herunder aftaler om deling med underdatabehandlere.

 

  1. Hvor længe opbevarer vi dine personlige oplysninger

Hvor lang tid vi opbevarer dine personlige oplysninger, varierer afhængigt af den type personoplysninger vi har indsamlet, og hvad de bliver brugt til:

Type Opbevaringsperiode
Gæster Til personlige oplysninger brugt til research – 2 år, hvilket gør det muligt for os at sammenligne søgeresultater for efterfølgende år.
Til afvikling af konkurrencer og andre kampagner – i perioden hvor konkurrencen eller kampagnen kører, plus 3 måneder (medmindre du har tilmeldt dig at modtage generel markedsføringskommunikation).
Til direkte markedsføring – vi gennemgår markedsføringssamtykke med jævne mellemrum og vil anmode om dit fornyede samtykke hver 24. måned. Hvis du ikke fornyer dit samtykke, sletter vi dine personlige oplysninger under den antagelse, at du ikke længere er interesseret i at modtage sådan markedsføringskommunikation fra os.
Ved gavekortsalg – er vi forpligtet til at opbevare personoplysninger vedrørende gavekortkøbet i 5 år fra udgangen af ​​det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, jf. pkt. Bogføringslovens § 10 – herefter slettes oplysningerne.
For CCTV – Optagelser gemmes og slettes i henhold til danske lovkrav (30 dage).
Forretnings-

kontakter

Vi gennemgår personlige oplysninger om forretningskontrakter afholdt til markedsføringsformål årligt. Hvis vi med rimelighed vurderer, at du ikke længere er interesseret i at modtage marketingmails fra os, for eksempel hvis din virksomhed ikke længere er involveret med Centret, vil vi slette dine personlige oplysninger.

 

  1. Overførsler af dine personlige oplysninger

Ifølge databeskyttelsesloven har vi som dataansvarlige pligt til at sikre, at overførsel af personoplysninger fra Danmark til lande uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) sker i overensstemmelse med databeskyttelsesloven.

Vi bruger visse udbydere af marketingtjenester (som er underleverandører til vores udbydere af marketingtjenester, både hjemmeside og nyhedsbrev), og de er placeret uden for EØS. I sådanne tilfælde overfører vi kun personlige oplysninger til disse oversøiske tredjeparter, hvor vi har etableret passende foranstaltninger til at beskytte dine personlige oplysninger (underdatabehandleraftaler).

 

  1. Hvordan vi juridisk retfærdiggør brugen af ​​dine personlige oplysninger.

Enhver brug som vi gør af dine personlige oplysninger, skal opfylde en juridisk begrundelse på listen angivet af databeskyttelsesloven. De juridiske grunde, vi baserer os på, er følgende:

Persontype Relevant brug af personoplysninger Legitime interesser
Gæster Til research At en sådan behandling er nødvendig for at varetage vores legitime interesser, og hvor sådanne interesser ikke tilsidesættes af dine interesser, rettigheder eller friheder. Vores specifikke legitime interesser til research er at forsøge at forbedre de tjenester, vi leverer (og/eller som Centret leverer) til Gæster og at forbedre din oplevelse i Centret.
Til afvikling af konkurrencer og andre kampagner. Hvor du har givet dit samtykke.

 

Til direkte markedsføring. Hvor du har givet dit samtykke.
Oplysninger om dit køn og andre præferencer, så vores automatiserede marketingsoftware kan sende dig skræddersyet marketingkommunikation. Hvor du har givet dit samtykke.

 

Forretningskontakter Til direkte markedsføring. Vores legitime interesser, hvor sådanne interesser ikke tilsidesættes af dine interesser, rettigheder eller friheder. Vores specifikke forretningsmæssige interesser for markedsføring til Forretningskontakter er at holde dig orienteret om begivenheder, særlige tilbud og kampagner i Centret.

 

 

  1. Automatiseret beslutningstagning

Vi bruger et softwareværktøj, som, baseret på en Gæsts køn og andre præferencer, gør det muligt for os at skræddersy e-mail-indhold og andet reklameindhold til dig. I vores erfaring har mænd og kvinder forskellige præferencer, når det kommer til shopping og underholdning, og vores softwareværktøj gør det muligt os til at sende Gæster e-mails og anden markedsføringsinformation, der passer til deres køn og sandsynlige præferencer. Dette gøres ved at træffe automatiske beslutninger baseret på sådanne karakteristika for at bestemme indholdet af de marketing-e-mails og kommunikationer, som vi sender til dig, f.eks. om du ville være interesseret i at spise på specifikke restauranter eller shoppe i en bestemt butik. Vi indsamler og bruger dog kun sådanne personlige oplysninger om dig på denne måde, hvis du har givet dit samtykke til dette.

 

  1. Dine rettigheder

Hvis du har spørgsmål i forhold til vores brug af dine personlige oplysninger, kan du kontakte os ved hjælp af kontaktoplysningerne i afsnit 10 nedenfor.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række særlige rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig:

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

  1. Ret til at blive oplyst om behandlingen af dine data.
  2. Ret til at se oplysninger (indsigtsret). Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
  3. Ret til berigtigelse (rettelse). Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
  4. Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet). Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
  5. Ret til sletning. I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
  6. Ret til begrænsning af behandling. Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
  7. Ret til at trække dit samtykke tilbage til enhver tid.
  8. Ret til indsigelse. Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
  9. Ret til at klage til Datatilsynet. Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk

Din udøvelse af disse rettigheder er underlagt visse betingelser og undtagelser, f.eks. for at beskytte den offentlige interesse i efterforskning af forbrydelser eller beskytte juridiske privilegier. Hvis du udøver nogen af ​​disse rettigheder, kontrollerer vi din ret og svarer i de fleste tilfælde inden for en måned.

Hvis du ikke er tilfreds med vores brug af dine personlige oplysninger eller vores svar til dig, kan du klage til den kontaktperson, der er anført i afsnit 10 nedenfor.

 

  1. Andre relevante oplysninger, herunder hvordan du kontakter os

Vi vil gøre en rimelig indsats for at sikre, at dine personlige oplysninger er korrekte. For at hjælpe os med dette, bør du underrette os om eventuelle ændringer i dine personlige oplysninger ved at kontakte os som angivet nedenfor.

Fra tid til anden kan vi ændre i vores drift og de tjenester, vi leverer, og derfor kan vores privatlivspolitik ændre sig til enhver tid i fremtiden. Vi opfordrer dig derfor til at gennemgå vores privatlivspolitik fra tid til anden for at holde dig informeret om, hvordan vi bruger dine personlige oplysninger.

Vores hjemmeside kan bruge cookies om besøgende på hjemmesiden – se venligst vores separate cookiepolitik for mere information om vores brug af cookies.

Vi tager alle forholdsmæssige sikkerhedsforanstaltninger således personoplysninger håndteres og opbevares forsvarligt. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar. I tilfælde af vi bliver bekendt med et brud på persondatasikkerheden, giver vi uden unødig forsinkelse besked til Datatilsynet og til de personer, hvis oplysninger er berørt af sikkerhedsbruddet.

Vores hjemmeside er ikke beregnet til børn under 13 år, og vi vil ikke bevidst indsamle, bruge, udlevere eller på anden måde behandle personoplysninger om børn under 13. Hvis du er under 13 år, beder vi dig derfor ikke at sende os personlige oplysninger om dig (f.eks. dit navn, din adresse eller din e-mailadresse). Hvis du er under 13 år, og du alligevel ønsker at stille os et spørgsmål eller bruge denne side på en måde, der kræver, at du indsender personlige oplysninger, skal du have en forælder eller værge til at gøre det på dine vegne.

Hvis du har spørgsmål om denne privatlivspolitik, bedes du kontakte Martin Hayball, Multi-Realm Data Protection Officer, hvis kontaktoplysninger er som følger: info@multirealm.com eller pr. post på Multi-Realm, The Farmhouse, Farm Road, Street, Somerset BA16 0FB, England.